VANLIGA FRÅGOR


Generella frågor

Syplo förmedlar on demand tjänster på en plattform för kunder inom hårvård och kroppsvård som är flexibelt, effektivt, tryggt och prisvärt, 7 dagar i veckan, dygnet runt. Det är som att ha din egna personliga stylist hemma hos dig själv eller någon annanstans för nästan samma pris som på en salong.

Plattformen lanseras på en app för iOS och Android telefoner senare i vår, men kommer även att finnas tillgänglig på denna hemsida. Innan tjänsteutövare blir aktiva i appen genomgår de en bakgrundskontroll för att säkra hög professionalism, kvalitet och trygghet.
Syplo förmedlar tjänster inom skönhetsbranschen mellan kunder och säljare. Du som kund söker efter en tjänst, väljer datum och tid, och tjänsteutövare. Tjänsteutövaren kan välja att automatiskt bekräfta bokningen (inom en vald tillgänglighetsperiod) eller granska dig som kund före bekräftelse.
Syplo är tillgänglig i hela landet.
Tjänster erbjuds inom följande kategorier: Frisör, Sminkning, Naglar, Fransar, Vaxning eller Massage. Inom varje kategori finns ett antal tjänster som kan specificeras. Tjänsteutövaren bestämmer vilket pris som gäller för varje specifika tjänst.
Appen kommer att lanseras senare i vår. Vi meddelar dig när appen finns att ladda ned i AppStore eller Google Play.
Vanliga frågor för kunder

Det beror på vilken tjänst som är bokad. Om du som kund har några tidsbegränsningar så är det bra om du meddelar detta till tjänsteutövaren på förhand (via chattfunktionen i appen, SMS, telefon eller e-mail).
Du som kund förbereder dig bäst inför en bokad tid genom att tvätta håret 10-15 minuter innan vid hårvård. När det gäller sminkning, se till att ansiktet är fritt från smink och är fuktigt när sminkören kommer.

Alla tjänsteutövare tar med sig den utrustningen som krävs för att utföra tjänsten. Vänligen meddela tjänsteutövaren om du som kund har några allergier eller speciella önskemål.
På plattformen kan du markera alla tjänster du vill boka. Om det inte finns några tjänsteutövare som utför samtliga valda tjänster så blir du uppmanad att göra flera separata sökningar med färre sökkriterier istället. Om du till exempel vill boka sminkning och massage kan det vara bäst att först söka efter sminkning och göra en bokning innan du söker efter massage.
Kontakta oss på info@syplo.se om ni är intresserade av ett företagspaket (t.ex. för anställda vid ett specifikt tillfälle eller för återkommande bokningar).
Vanliga frågor för tjänsteutövare

Syplo kan hjälpa dig i din professionella karriär genom att nå ut till fler kunder och nya typer av kunder, under de tider och platser som passar dig bäst. Det ger dig en möjlighet att arbeta för dig själv, antingen vid sidan av ditt befintliga jobb, eller helt och hållet. Detta innebär en ekonomisk möjlighet för dig att tjäna extra pengar och samtidigt sätta arbetsvillkoren själv. Du bestämmer bland annat priser, tjänster, tider och platser för utförande.
Kunden bokar tid för tjänsten via appen eller hemsidan (inom kort). När tjänsten är utförd får du betalt för tjänsten minus service arvodet till Syplo. Om du har valt ett timpris istället för fast pris, så anger du i appen hur många timmar jobbet tog.
Ja, när du registrerar dig som tjänsteutövare och väljer vilka tjänster du erbjuder så sätter du priserna för dina tjänster. Du kan också välja att ange ett fast pris eller ett timpris.
Alla kunder accepterar tjänsteutövarens angivna avbokningspolicy. Avbokningspolicyn som finns att välja mellan för tjänsteutövaren är ”flexibel”, ”måttlig” eller ”strikt”. Flexibel innebär att du får full betalning vid avbokning senast 2 timmar innan bokningstillfället. Måttlig innebär att du får full betalning vid avbokning senast 1 dag innan bokningstillfället. Strikt innebär att du får full betalning vid avbokning senast 2 dagar innan bokningstillfället.

Om kunden inte befinner sig på angiven plats så får du som tjänsteutövare betalt iallafall. Det kan hända att kunden är försenad, och vi ber våra tjänsteutövare att ha överseende med detta upp till 15 minuter. Om kunden är försenad mer än 15 minuter, och om tjänsteutövaren har möjlighet att vänta, så kan tjänsteutövaren begära extra betalt.
Det är kostnadsfritt för både tjänsteutövare och kunder att registrera sig. Syplo tar ett service arvode på 10-15% på alla utförda tjänster som bokas i appen, beroende på vilken status nivå tjänsteutövaren har. Ju fler arbeten som utförs via Syplo, desto mindre service arvode debiteras.
Ja, du som tjänsteutövare kan välja att låta kunder boka dig direkt (”instant booking”) eller genom förfrågan. Om du har valt genom förfrågan, så kommer du att kunna granska kunden innan du godkänner eller avböjer bokningsförfrågan. En chatt funktion i appen finns tillgänglig om du vill ställa frågor till kunden.
I appen väljer du vilka tider du är tillgänglig att utföra tjänster. Du kan begränsa det till dagar och tidsintervall. Utanför dessa tider och dagar är du inte synlig i appen för kunder.
Ja, du kan ändra detta under ”Inställningar” i appen. Glöm inte att återaktivera funktionen – annars kommer din plats baseras på den adress du angivit. När kunder söker efter tjänster i appen så kommer resultaten att sortera efter de tjänsteutövare som är närmast kunden.
Syplo förväntar sig att alla godkända tjänsteutövare håller en hög standard på kvalitet och professionalism. Vi förväntar oss att alla våra tjänsteutövare är pålitliga och engagerade i sina kunder.
Download on the
App Store
Available on
Google Play